March 25, 2011

cerita 23 MAc 2011

Hari ni ku sedar ku siapa dimata mu. Engkau yang ku sayang, kini hanya tinggal bayang-bayang. Pasti aku terkenangkan saat gelak tawa mu, senyuman mu yang buat ku rindu. Telatah mu yang menghiburkan ku. Kita jauh berbeza, andai ada rasa sayang yang selama ni ku simpan. Kini aku lepas kan semua, walaupun payah. Namun ku terpaksa, demi melihat kau bahagia. Pernah diri ku terluka, namun ku diam menyimpan duka. Terpaksa ku hipokrit semata-mata buatkan kau gembira. Aduhai, seksanya. Duka kau mencari, gembira kau tinggalkan ku sendiri. Apalah ertinya aku dalam hidup mu. Andai aku tak mengerti kau, ampun kan aku. Telah semampu aku untuk memahami kau, namun ku tewas di sini. Dikau seolah-olah mencari alasan untuk berjauhan dengan ku. Hanya buruk ku kini yang kau lihat. Mengapa? Jangan lah kau hina aku yang menagih kasih. Benar aku yang salah, menumpang kasih orang, dan tak sedar siapakah diri. Kenangan demi kenangan ku lalui, bersama rindu menikam hati. Ku doakan kau bahagia dengan insan yang memahami. Apalah yang ada padaku, hanya kasih yang suci. Aku yang berdegil, menumpang kasih orang, tak tahu orang tak sayang. Palinh ku sedih, di saat ku berduka kau hadir tak merawat. Malah kau tinggalkan aku. Ku cari teman yang ikhlas menemani di waktu duka dan gembira. Aku tinggalkan kau kini. Ada hikmah di balik semua ini. Terima kasih atas perbuatan kau selama ini. Aku takut sebelum pergi jauh. Takut sayang aku akan dikau tak kan kemana. Tak nak ku bertepuk sebelah tangan lagi. Cukup lah. Maafkan aku.

BATMAN

Laguku