June 8, 2011

Cerita Sekian Lama Menyepi

Assalamualaikum ....
Langkah demi langkah aku lalui . Penuh dengan dugaan . Ada suka dan duka .
Selepas SPM , aku mula mengerti erti persekolahan . Penting nya ilmu .
Bekerja siang malam untuk memenuhi keperluan hidup . Benar , payah untuk mencari kerja .
Akhirnya rezeki di TESCO Menjalara . Bersama kawan-kawan , mengenali sahabat baru .
Disitu tempat aku bekerja . Sebagai PI . Price Intergrity . Satu department yg diberi tangunggjawab berat .
Alhamdulillah . Best bekerja disitu . Terima kasih pada semua . Staff Tesco . Setelah 3 bulan bekerja .
Rezeki aku untuk bekerja di HQ Tesco . Kawan-kawan yang seangkatan dengan ku semua berhenti .
Mereka pergi bercuti . Bestnya . Aku mula bekerja di HQ . Mengenali mereka yang lebih berpengalaman .
Aku selesa disitu . Namun sudah tertulis bukan rezeki ku disitu . Aku berhenti setelah dua hari bekerja .
Ini semua kerana kata-kata dusta oleh insan yang penuh dengan hasrat dengki .
Ku terima dengan hati yang terbuka . Mungkin ada hikmah disebalik semua ini .

Cerita-cerita juga . Aku kongsi tentang hati ini . Hmmmm .
Aku menyayangi seseorang . Tapi tidak pernah sekali ku minta untuk menyayangi DIA .
Ku doa , moga DIA mengerti suatu hari nanti . Ku selalu terluka dengan sikap nya . Tapi apa yang ku mampu .
Hati benar kata sayang . Andai tiada kasih kita di dunia . Ku doa moga kau bahagia . Bersama jodoh dirimu .
Ku pohon seribu kemaafan . Kerna terlanjur menyayangi MU . Disaat ku berduka , kau sentiasa bersama .
Kata RIMAS mu , ku risau . Aku bukan pandai untuk menyusun kata-kata azimat . Ikhlas dari hati .
Bukan manis dibibir . SAYANG . Kejujuran MU tiada bandingnya . Biarpun pahit bagi ku . Aku terima .
Kita jauh berbeza . Jauh disudut hati ku , menyimpan perasaan . Bimbang lafaz bibir ku , tak kau terima .
Namun , ku harus luahkan . Ingin ku tahu , SIAPA AKU DIHATIMU .
Bila engkau berdiam , ku bimbang . Sehari tak ku TEXT diri MU . Bagai tak sempurna hidup ku .
Percaya lah . Ini bukan kehendak ku . Ku terima KASIH itu datang , namun PAYAH untuk ku lepaskan .

Cita-cita ku bermula .
Alhamdulillah . Aku ditawarkan sebagai MAHASISWA UITM ALOR GAJAH MELAKA . Alangkah gembira hati tak terkata . Keluarga ku yang paling gembira . Ku bersyukur . Kini semakin berat untuk ku pikul . Pikul harapan keluarga yang mengharapkan sesuatu (Segulung Yang Bermakna ) . Pada DIA . Maafkan ku . Bukan niat ku untuk menyimpan . Beritahu saat akhir . Ku cuba untuk menguji . Apakah kau RINDU saat ku tiada . Ku pohon doa dari Mu . Niat ku satu disini , MENGEJAR CITA-CITA . Kepada STUDENT KAMPUS ALOR GAJAH MELAKA . Korang THE BEST .

Disini (UITM)
Aku belajar erti rindu . Kasih terhadap keluarga . Merindu telatah anak buah . Pesanan Ibu Ayah . Tak ku lupa .
Ku merindu DIRIMU . Ya Allah , KAU tetapkan lah hati ini . Setelah jauh , bimbang mula terasa . Cinta mula membuak . Rindu mula menyelubungi . Kasih ku tagih .

Kepada : AYAH MAMA / MAK ABAH . Tak kan Apiz persiakan harapan yang diberi ,.
: DIA . Kau tetap dihatiku .
: KAWAN. Kita berpisah disini hanya seketika demi masa depan . Moga ikatan kita berkekalan .

Assalamualaikum ...

Laguku